Egy nagy hajónak erős motorra van szüksége a tolóerő kifejlesztéséhez. Következésképpen kis állásszögű hajócsavarra van szüksége, amelyet propellerhajtásnak is neveznek. Röviden, a hajócsavar valószínűleg minden hajómotor legfontosabb része.

A csónakmotor propellere a következőképpen működik: amikor a lapát lefelé mozog, a vizet lefelé és hátrafelé nyomja (hasonlóan az úszáshoz). Ugyanakkor a víznek gyorsan kell mozognia a lapát mögött, hogy elfoglalja a fennmaradó helyet. Ez nyomáskülönbséget eredményez a lapát két oldala között. A penge mögött pozitív nyomás nyomja, a penge előtt pedig negatív nyomás húzza a vizet. Ezek a reakciók a légcsavar minden egyes forgásakor a légcsavar összes lapátján végbemennek. A nyomáskülönbség hatására a víz behúzódik a propellerbe, és a propeller mögé kerül, a működési elv megegyezik a ventilátor működési elvével, amely a levegőt visszahúzza és előre "dobja".

Ezért a hajócsavar, a motor és minden, ami hozzá kapcsolódik, egyszerre húzza és tolja a vizet. A csónakmotor propellere elölről húzza a vizet egy képzeletbeli körön keresztül, amely valamivel nagyobb, mint az átmérője. Amikor elfordul, a hajócsavar felgyorsítja a húzott vizet, és egy képzeletbeli körön keresztül tolja, amely kisebb, mint maga a hajócsavar átmérője.

Tekintse meg teljes kínálatunkat, és rendeljen 2, 3 vagy 4 lapátos hajócsavart, hogy extra teljesítményt adjon hajójának.